«اقیانوس عمود»؛ شرحی بر خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر

«اقیانوس عمود» عنوان برنامه‌ای است که در راستای ارتقای آگاهی عموم مردم نسبت به متن خطبه غدیر پیامبر اسلام(ص) ساخت و تولید آن از حدود دو ماه پیش در دستور کار مرکز مبین قرار گرفته است.

در مسیر تولید این برنامه، کارگروه پژوهشی مرکز مبین با دعوت از سیدحمید خویی به عنوان کارشناس، اقدام به ترجمه متن خطبه و شرح مختصری از آن کرده است.

همچنین زمان هر برنامه به جهت مناسب بودن انتشار در فضای مجازی، پنج دقیقه در نظر گرفته شده و در مجموع ۱۱ کلاکت برنامه تولید شده که در هر کلاکت، یک فصل از خطبه شرح و توضیح داده می‌شود. ضبط این برنامه در فضای کروماکی انجام شده و سپس در تدوین، گرافیک زیبایی به آن اضافه شده و از ظرفیت نمایش متن و ترجمه خطبه نیز برخوردار است تا مخاطب ارتباط بهتری با سخنان کارشناس برنامه برقرار کند.

در تیتراژ این اثر از شعر و صدای علی موسوی گرمارودی استفاده شده است. این شاعر پیشکسوت در وصف مولا علی(ع) شعر بسیار زیبایی سرود‌ه‌ است که این اشعار با تصاویر مرتبط تلفیق شده و نام برنامه هم از متن همین اشعار برداشت شده و بر عظمت و بزرگی حضرت علی(ع) تأکید دارد.

اقیانوس عمود از امروز در کنداکتور شبکه چهار سیما قرار گرفته و اولین قسمت آن پخش شده و همزمان در سایت خبرگزاری ایکنا نیز می‌شود. همچنین با توجه به مناسبت عید سعید غدیر، محتمل است که این برنامه در سایر شبکه‏‌ها نیز به پخش برسد.

تاریخ :‌ 26 مرداد 1398, 09:48 بازدید : 1 915
تمامي حقوق اين سايت متعلق به مرکز تولیدات چند رسانه ای قرآنی (مبین) مي باشد. استفاده از مطالب اين پايگاه فقط با ذکر منبع مجاز مي باشد
انصراف